Optimal hälsa

Är du mån om din kropp och vill din kropp ditt bästa? Då är en kostomläggning att rekommendera. Vetenskapliga studier visar på att det är högre risk att utveckla typ 2-diabetes och hjärt- och kärlsjukdomar för personer som äter stor mängd snabba kolhydrater. Förebyggande åtgärder med kosten leder till att du främjar din hälsa och håller sjukdomarna på ett tryggare avstånd.

Du kanske tycker att du går omkring och bär på extrakilon och lider av muskel- och ledvärk. Kostomläggningen normaliserar kroppens blodsocker- och insulinnivåer, blodfetter och blodtryck. Detta leder även till att du går ned dessa kilon. Belastningen på kroppens leder och muskler minskas. Dina symtom kan därmed lindras och eventuellt kan du minska ned på dina smärtstillande läkemedel.

För bättre fysisk prestation

Kostomläggningen gynnar dig som är fysiskt aktiv, oavsett om du motionerar eller är en mer aktiv idrottare. En fördjupad kunskap och verktyg som bidrar till en sund kost kan höja din prestationsnivå.

Socker-, gluten- och laktosfri kost

Det finns vissa fördelar att lägga om sin kost till antiinflammatorisk vilket kan lindra specifika symtom. Men vad finns då kvar att äta? Jag ger dig verktygen och recepten du behöver för att komma igång.